Brev:
Om grøntsager
20. juni 2008
Alder:
22 mdr.
Om grøntsager
Hej Helen.
Fin ny side du har fået!
Jeg skriver med et spørgsmål om kost. Jeg er en af de mange, som har svært ved at få sønnike til at spise grønt til maden. Han er ikke kræsen, og vil gerne have forskellige rå grøntsager som snacks (f.eks. peberfrugt, gulerod, ærter, agurk), men så snart det bliver tilberedt og serveret sammen med kød og kartofler til aftensmaden, så er det slet ikke interessant længere.
Jeg laver tit et lille fad med ovenstående grøntsager i stave, som han kan gå og gnave af mens jeg laver maden - altså INDEN aftensmaden kommer på bordet - simpelthen for at sikre mig, at han får lidt grøntsager.
Men jeg ærgrer mig over, at han ikke vil spise tilberedte grøntsager, for jeg tænker at samme slags grøntsager i rå form hver eneste dag ikke er afveksling nok? Grøntsager som f.eks. broccoli og blomkål vil han slet ikke røre.
Har du nogle idéer til hvordan jeg kan "lokke" ham til at spise flere grøntsager til maden, eller er det ok at fortsætte som hidtil - med grøntsags-snacks før maden?
Hilsen Tania